Moto Guzzi

V7 III Racer

V7 III Racer produseres i et begrenset, nummerert utvalg i den italienske byen Mandello del Lario. 


Art.nr. V7 Racer

    kr 170 588

    Prisen er eksklusiv frakt- og klargjøringskostnader

    Finansiering fra kr 2 255,00/md. (60 md.)
    Finansieringspris kr 195 005,80.
    Se detaljer
    Høydepunkter
    • Last ned Moto Guzzi appen. Multimediaplattform fås som ekstrautstyr.
    • Euro 4
    • Brembo ABS-bremser
    • Traction Control
    • Tøft, særegent design
    • Mer komfortabel for større førere enn tidligere
    • Sekstrinns gir
    • Kan enkelt tilpasses for å kjøres på A2 førerkort
    Beskrivelse

    Detaljer

    Detaljene i svart anodisert aluminium kombinert med rød lakk på ramme og hjulnav er inspirert av den første V7 Sport-serien.

    Tøffe, smarte detaljer
    Andre eksklusive innslag er maskinfreste, justerbare fothvilere bak, lettere styreaksel, justerbare Bitubo-gassdempere, sete med rød søm og brodert logo. Skinnstroppen bak på tanken er svart og påført Moto Guzzi-logoen.

    ABS, Traction Control, forbedret understell og sekstrinns girkasse gjør denne unike sykkelen komplett. Den kan enkelt tilpasses for å kunne kjøres på A2 førerkort.

    V7 III Racer har som standardutstyr sorte komponenter i eloksert aluminium, i kontrast til den glinsende, forkrommede tanken på 22 liter. Rød spesiallakk på rammen, hjulnavene og svingarmen, justerbare torørs gass-støtdempere, set-back smidde fothvilere og sete i alcantaraskinn, er bare noen av de karakteristiske trekkene ved denne unike motorsykkelen.

    Bedre kraftoverføring
    Den nye generasjonen av Moto Guzzi V7 er en radikal fornyelse av Moto Guzzis bestselgere. Takket være den helt nye girkassen med seks gir, har det første og de to siste girene fått redusert utveksling, noe som gir jevnere og mer stabil kraftoverføring mellom de forskjellige girene.

    V7 III Racer er utstyrt med en elegant tank og design for personlig nummerskilt.

    Sykkelen har ABS-system og oppgradert Moto Guzzi Traction Control - et sofistikert elektronisk system som sikrer ideelt veigrep under alle forhold, hindrer bakhjulet å spinne under akselerasjon og forhindrer tap av veigrep.

    Denne modellen er mer komfortabel for større førere, takket være motorposisjonen som nå er lent 4 grader mer forover, sammen med lavere fothvilere.

    Flere forbedringer
    Rammen er stivet opp rundt styrehodet, og geometrien i dette området er noe endret. Bakdemperne fra Kayaba har justerbar forspenning. Passasjerens fothvilere er senket noe, og er flyttet forover samtidig som setehøyden er senket fra 790 til 770 millimeter.

    Motoren gir maks 52 hestekrefter ved 6 200 RPM, fire fler enn forgjengeren. Kraftkilden har også blitt Euro 4-klasset, og momentet er økt til 60 Newtonmeter. Veivhuset av aluminium er stivere, og både oljepanne og veivaksel er nye. Den luftkjølte motoren har fått bedre smurning og er blitt mer effektiv.

    Girkassen har fått justert og forbedret utveksling på første- og sjettegiret, samtidig som clutchen er blitt mer robust. Sammen med girkassen har også kløtsjen sett forbedringer, med mykere funksjon og enda jevnere betjening.

    Spesifikasjon
    Kubikk 744,00
    Effekt (HK) 52,00
    Girkasse Manuell
    Sittehøyde 770,00
    Førerkortklasse A

    Motortype

    Boring 744cc
    Kjølesystem luft
    Antall sylindre 2
    Effekt (HK) 52/6200 rpm
    Drivstoffsystem injection
    Tenning elektronisk
    Start el
    Slaglengde 80mm
    Moment 60nm/4900 rpm

    Girkasse

    Kraftoverføring kjede
    Antall gir manuell

    Mål/vekt

    Bensintank 21ltr
    Bakkeklaring 150 mm
    Høyde 1110 mm
    Lengde 2185 mm
    Kjøreklar vekt 189 kg

    Annet

    Bremser framme skive
    Bremser bak skive
    Dekk framme 110/80x18
    Dekk bak 130/80x17
    Dokumentasjon

    V7 III racer

    Sporty og sofistikert racer

    Detaljene i svart anodisert aluminium kombinert med rød lakk på ramme og hjulnav er inspirert av den første V7 Sport-serien. 

    se video